Brød - syltede grønne tomater - ærtesuppe

2013-08-04 15:58

I dag har jeg bagt et kernebrød - glutenfri, da der slet ikke er mel i. Det er ret lækkert, og kan bruges i stedet for rugbrød. Det tager 1 1/2 time at bage det, så det er en del hurtigere end at bage rugbrød. Vi løb tør i dag, og det nye rugbrød kan først være færdigt i morgen eftermiddag...derfor... kernebrød til mandags-madpakkerne :-)

Jeg har også bagt grissini brødstænger - halvdelen med oliven og halvdelen med soltørrede tomater og chili. Grissinierne skal vi have til aftensmaden sammen med en lækker sommersuppe (ærtesuppe)

Mine tigerstribede tomater vil ikke lykkes for mig... Når de modner bliver nederste halvdel af tometen gradvist først mørk og siden sort - jeg har kasseret de første 20, og har nu opgivet. Jeg har derfor høstet alle de grønne tomater og i dag syltede jeg dem. Syltede grønne tomater smager fantastisk. Især til vildt er de gode, men også til så meget andet :-)

 

Enjoy!